הפלגה רומנטית ליוון

הפלגה רומנטית ביאכטה

את החוויה הזאת אני חייב לשתף - הצד האחר של טורקיה, הרחק מכל הקלאבים ומהכל כלול, לא קרוב לכל הבאזרים ולערים הגדולות. טסנו לטורקיה, נחתנו באנטליה ומשם בנסיעה בת 4 שעות לכיוון מקום, שבדיעבד ניתן לומר שהוא הרבה מעל הציפיות ומעל לכל דמיון. הדרך הייתה פשוט מדהימה, עשרות חופים בתוליים, הרים ירוקים ומפרצים מרהיבים. בדרך היו שלל מסעדות קטנות ומקומיות. עצרנו באחת המסעדות ואכלנו כבש שהתבשל במקום ולנגד עיני הסועדים.

טורקיה ויוון

פאטהיה (טורקיה)
הגענו לפאטהיה, אשר שוכנת על שפת מפרץ מדהים ביופיו. המרינה הייתה מטופחת ועמוסה במאות יאכטות יוקרתיות. את כל הטיול (חמישה ימים) העברנו ביאכטה. לאחר התארגנות, הפלגנו למפרץ עוצר נשימה, קפצנו למים להתרעננות ומאוחר יותר חזרנו שוב לעגון במרינה. בערב יצאנו לעיר לארוחת ערב. האווירה הייתה מיוחדת במינה - נכנסנו למתחם שבמרכזו שוכן שוק מקומי, אשר היה עמוס בסחורה טריה, לרבות דגים, פירות ים ובשר. מיותר לציין שלא יצאנו רעבים.

בוז’ו בוקו (טורקיה)
בבוקר הפלגנו למפרץ שנקרא בוז’ו בוקו, מפרץ מדהים ביופיו - יאכטות בודדות עגנו במים צלולים. לא הססנו להטיל עוגן במקום. המפרץ היה לא מיושב, מלבד רציף שניתן לקשור את היאכטה אליו וששייך למסעדה שעל החוף. קיים מן הסכם בלתי כתוב, שמי שעוגן באותו רציף, חייב, כאקט של מחווה וכבוד , לסעוד במקום. הורדנו את סירת הדינגי מהיאכטה, והפלגנו לעומק המפרץ. כאשר הגענו ללב המפרץ, שטה לעברנו סירת מנוע עם מקרר גלידות. כמובן שקנינו גלידה, אחת לכל אחד. לקראת הערב הרמנו עוגן והפלגנו למפרץ מיושב שנקרא גוצ'ק.

גוצ'ק (טורקיה)
עגנו במפרץ ועם רדת החשכה ירדנו עם הדינגי לחוף - אזור יפה וצבעוני. המקומיים היו נחמדים ואדיבים. רק לפני עשור המקום היה כפר דייגים קטן, אך עם השנים זוהה הפוטנציאל התיירותי של המקום, עם דגש לאירוח יאכטות - חנויות לאביזרי יאכטות, מספר קיוסקים קטנים ומסעדה בשם Hospital Antep Sofrasi. התיישבנו לארוחת ערב. הארוחה הוכנה מול עיניי הסועדים. הקבב היה טעים כמו שרק הטורקים יודעים לעשות. עוד קצת קניות וחזרנו עם הדינגי ליאכטה ללינה. בבוקר החלטנו לטייל קצת לאורך החוף - ארבע מרינות יפות, חוף מושלם ומים צלולים. מגוצ'ק יצאנו להפלגה בת שלוש שעות למפרץ שהוכרז כשמורת טבע, אשר נקרא אולה דניז.

אולנה דניז (טורקיה)
עגנו במפרץ עם מים צלולים ביותר, ושחינו עם ציוד צלילה ומצלמה תת מימית לשמורת טבע. השוניות היו מדהימות, ומכיוון שהמים היו צלולים, לא היה צריך לצלול בשביל לראות אותן. חזרנו לאחר שחייה ארוכה. משם הפלגנו כעשרים דקות למפרץ בשם גמילר. עגנו במפרץ ואכלנו ארוחת ערב ביאכטה, מביטים בנוף המפרץ היפה.

קסטלוריזו (יוון)
בדרך ליוון (שש וחצי שעות של הפלגה), הבנות החליפו את דגל טורקיה בדגל יוון (נהוג לתלות את דגל המדינה בה אתה מפליג). משימה קשה ברוח החזקה, אך זה נעשה בצורה מושלמת. הגענו לקסטלוריזו - אי יווני קטן במזרח הים התיכון. ראינו כבר בהתחלה את ההבדל מטורקיה - מבנים ציוריים על קו החוף. בשל הרוח החזקה ומהחשש לפגוע באחת היאכטות, עגנו בלב המפרץ וחיכינו שלוש שעות עד שהתנאים אפשרו עגינה בטוחה. ירדנו אל החוף ואכלנו ארוחת חג אצל המאמות, שמבשלות אוכל מקומי וביתי. כמובן שהיה טעים מאוד. עשינו סיבוב באי ובסמטאות עוצרות נשימה, בכל צעד ובכל חשיפת שטח אנחנו נעצרנו ונהנו מהנוף.

למחרת בבוקר שכרנו סירת מנוע ונסענו לפלא טבע שנקרא Blue Cave. בעוד שהסירה שטה במהירות על פני המים, חיפשנו את פתח המערה, אך רק המקומיים באמת יודעים היכן היא, מכיוון שהפתח מאוד קטן ולפעמים הוא מוסתר מגלי הים. הגענו לפתח המערה, ונהג הסירה תיזמן בצורה מושלמת את הכניסה למערה, כך שכולנו שכובים מטה על-מנת לא להיפגע בראש. נכנסו והיינו מלאי פליאה לנוכח צבע המים - כחול זוהר. מתלהבים כמו ילדים קטנים, נכנסו למים לשחייה מענגת. לצערנו, יצאנו כבר אחרי רבע שעה, כיוון שנהג הסירה חשש שהגאות תגיע מהר והיציאה עם הסירה תהיה בלתי אפשרית.